Моделі Титаніка, англійського броньовика і не тільки. 6 зменшених копій легендарних транспортних і плавальних засобів різних епох


У моделях різної техніки є щось невловимо привабливе. Коли дивишся на зменшені копії різних засобів для пересування, особливо коли вони максимально схожі на оригінал, то розумієш, що створення цих копій - це окреме мистецтво. Втім, у нього навіть є цілком офіційна назва – моделізм, і з нього навіть проводяться міжнародні змагання. Особливий захват це мистецтво викликає, коли копія зроблена з чогось, що має свою історію, часом дуже багату і глибоку. У нашому інтернет-магазині Fama є цілих 6 таких моделей, про які ми розповімо в цій статті, розташувавши їх в хронологічному порядку створення їхніх реальних прототипів.

Моделі на подарунок

1.«Римська бойова галера»
 
Перша згадка 426 року до нашої ери. Давньоримський флот не був якимось технологічно революційним навіть для свого часу. Але римляни змогли підсумувати весь накопичений сусідніми народами досвід в області кораблебудування і створили армаду, яка дозволила їм на століття зробити Середземне море своїм внутрішнім водоймищем. В якійсь мірі флот виконував для Стародавнього Риму ту ж превентивну функцію, що й атомна зброя зараз: всі знали, що у римлян є в руках така сила, проти якої навіть починати щось робити марно. Ця модель являє собою класичний зразок римського корабля.
2.«Каравела «Нінья»

Введена в експлуатацію 1475 року. Цей легендарний корабель був у числі тих суден, які зробили Колумба і його екіпаж першовідкривачами Америки 1492 року. Причому «Нінья» взяла участь в ще двох наступних експедиціях Христофора до Нового Світу. Цікаво, що справжня назва каравели - «Санта Клара», а ім'я, під яким цей корабель увійшов в історію, було утворено від прізвища власників судна, братів Ніньо. Зображень корабля не зберіглося, тому ця модель постаралася максимально точно відтворити вигляд каравел XV століття. Копія буде прекрасним подарунком не тільки для колекціонерів моделей, але і для любителів морської тематики.
3.«Титанік»
 
Спущений на воду 1911 року. Ще один легендарний плавальний засіб, але, на жаль, з куди більш трагічною долею. Крах цього пароплава відразу став легендою, коли судно, побудоване з величезним розмахом і яке вважалося непотоплюваним, не пережило навіть свого першого рейсу. Але безумовно, новий виток популярності Титаніка, або вірніше факту його зустрічі з айсбергом, відбувся після виходу однойменного фільму Джеймса Кемерона в 1998 році. У стрічці було прекрасно зображено весь той жах людей, що безтурботно спілкувалися, курили і фліртували, а через деякий час вже відчайдушно боролися за своє життя в крижаній воді.
4.«Англійський броньовик»

Перші ідеї та проекти броньованих автомобілів з'явилися ще в кінці XIX століття, але прототип цієї моделі випускався в 20-х роках ХХ століття. Перейдемо від плавальних до наземних транспортних засобів. Хоча в наш час вони вже не дуже актуальні, броньовики свого часу були важливою віхою розвитку бронетехніки, яка до невпізнання змінила тактику і стратегію бойових дій. Проте, застосування броньованих автомобілів має місце і зараз, але більше для оснащення поліції, спецназу і миротворчих сил. В якості прототипу був обраний саме англійський броньовик з тієї причини, що Великобританія була однією з перших країн, які запустили виробництво цієї військової техніки.
5.«Німецький паровоз»
 
Прототип цієї моделі, BR-86, був розроблений в кінці 20-х ХХ століття, а випускався серійно з 1928 по 1943 рік. Відмінність оригінального паровозу від попередніх версій було в наявності резервуарів, розташованих в локомотиві, а не в окремому вагоні, як раніше. Резервуар по-англійськи буде «танк», саме тому BR-86 називають ще танком-паровозом, а не тому, що він на гусеничної тязі якимось чином їде по рейках. Деяка кількість цих важковаговиків потрапила в СРСР в якості репарації після Великої Вітчизняної війни. Тому один з локомотивів BR-86 засвітився в епізодичній ролі в радянській класиці «Весна на Зарічній вулиці» 1956 року. Чудовий подарунок для фанатів залізниці.
6.«Підводний човен «Зеехунд»
 
Вперше спущений на воду 1944 року. Назва «Зеехунд» перекладається з німецької як «Тюлень» (через це може виникнути плутанина з однойменною субмариною Російської імперії, рекордсменкою цієї держави і ії спадкоємців за кількістю перемог). «Зеехунд» відноситься до типу надмалих підводних човнів. Її екіпаж складався з усього 2 чоловік, а водотоннажність становила 14,9 тон. Це зумовлювало і бойові завдання корабля, і диверсійно-шпигунські. Певний імунітет до пеленгування і виявлення через скромні розміри підводного човна дозволяв «тюленям» залишатися ефективними до самого кінця війни, коли Третій Рейх терпів одну нищівну поразку за іншою. Це допомогло підводним човнам «Зеехунд» зайняти  своє місце в історії Другої світової, а їх зменшеним копіям - представляти непідробний інтерес для моделістів і любителів цієї тематики.


Пишу статті для блогу, сценарії для оглядів відео роликів. Допомагаю користувачам у виборі хорошого подарунка. Проводжу інтерв'ю з дизайнерами, виробниками креативних подарунків і сувенірів на fama.ua

4.8